Komt het zien in het vijfde leerjaar!
https://www.symbaloo.com/mix/taaloefenen1AGENDA:
https://drive.google.com/file/d/1uP92YoBAVPJJOZcHwRwv9WzHp1_ng8oZ/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1EIb9wsF5oP3CdH6lj-NkpfHjhMjafRFw/view?usp=sharing
DOCUMENTEN:
Toetsenrooster januari:
https://drive.google.com/file/d/1ouovVwecDR3PoWSYTbrll-ctxrVArenH/view?usp=sharing
Wat kan je doen om je voor te bereiden op de toetsen:
https://drive.google.com/file/d/15pyAALbZDYFCLrOHYSxAsm-jInTJdmYH/view?usp=sharing
FRANS slot unité 4:
Delen van het huis (filmpje juf): https://www.loom.com/share/55b2311863ce4e90bc0f999cf58edb32
unité 4 superdico (filmpje juf) https://www.loom.com/share/add6858b262c42cba9383c5e99c139fa
Luidop lezen unité 4 : (zie wegmix)https://www.symbaloo.com/mix/fransoefenen1
Oefeningen online + werkbundels
Taal:
oefeningen herhaling
http://www.scoodleplay.be
https://www.symbaloo.com/mix/taaloefenen1
Herhalingsbundels:
https://drive.google.com/file/d/1i4lamp6t0XE6gu0CP-y6trGmbndlS0B3/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1JnTU8pMfQJlM9ttCyuDCWElMIQT1QW-6/view?usp=sharing
FRANS:
Online oefenen:
https://www.symbaloo.com/mix/fransoefenen1
Herhalingsbundels:
Herhaling grammaire:
https://drive.google.com/file/d/1ExK9puRNjpRRJ_aMiTl6EdE1oOWjAVWR/view?usp=sharing
Herhaling: vocabulaire:
https://drive.google.com/file/d/1VCRQJJuDSNHnXtl07Ht--MQUBbEWUKaX/view?usp=sharing
Herhaling à toi (mondelinge interactie)
https://drive.google.com/file/d/1HZsDmRwUxUY95gpQglWedYjFUirTyS3a/view?usp=sharing
SPELLING:
Oefeningen online:
http://www.scoodleplay.be
https://www.symbaloo.com/mix/webmixjufevelien-spell
Herhalingsbundels:
https://drive.google.com/file/d/1gh0bQ1e8ZLadEoAfIy9lPG8A0CbqS-5T/view?usp=sharing
REKENEN:
Via deze link vind je de correctiesleutel van boek C.
Hier vind je de correctie van de herhalingsbundel van getallenkennis terug.
Hier vind je de correctie van de herhalingsbundel van bewerkingen terug.
FILMPJES van onze turntalenten :
https://photos.app.goo.gl/ZRtqWUiguCf4ArrX8
AGENDA :
https://drive.google.com/file/d/1gISvF3R4CgcD60eqaAWHLuM2AZCuSgiO/view?usp=sharing
FRANS
à toi: ma famille :
werkblad met mogelijke vragen en antwoorden:https://drive.google.com/file/d/1PGuE8mEqm2NOMkdTc-AzoHXr3COq3QfK/view?usp=sharing
Filmje:https://www.loom.com/share/890f9d319e1546d09f978add68ded5f2
extra:
-Liedje:https://youtu.be/MFk9YmJv-jc
-oefen mon, ma mes + familieleden: https://quizlet.com/253557364/test
-oefen mon, ma , mes met familieleden:https://wordwall.net/resource/1693727/french/adjectifs-possessifs-mon-ma-mes-membres-de-famille
Les animaux:
Juf doet de uitspraak voor:https://www.loom.com/share/c7df54e7723547478b4e917abe579fc2
ESCAPE ROOM
Voor rekenen hadden we wel een zeer speciale les. We kwamen terecht in een escape room. Er stonden ons verschillende raadsels en breinbrekers te wachten.
foto's /filmpje
https://photos.app.goo.gl/KevxCT9MRCTJ4e1GA
https://photos.app.goo.gl/D554oASzaDxex8nQ7
documenten:
Agenda:https://drive.google.com/file/d/1I1BABxN0GKFLXPFUtcobZc-BcA4hkpG9/view?usp=sharing
Frans unité 3:
Voor de grote toets van unité 3 studeer je best het volgende:
- Herhaal al de woorden in je cahier p.30-31-32 (mondeling + kunnen schrijven)
Wil je de uitspraak herbeluisteren? Beluister dan de filmpjes:
situation 1:https://www.loom.com/share/f3dc9ad11ac14e61b90551c299d11f90
situation 2:https://www.loom.com/share/8cc0f8afd39a430090da6aa05e658c5a
superdico:https://www.loom.com/share/c32d304f341341f18f4ae3b0904f261d
-Lees de teksten in je livre + de groende kaders luidop. Zorg ook dat je de teksten verstaat.
https://www.loom.com/share/c294222afa7447069e0ab4adddd26a99
- Oefen de gesprekjes in van à toi:https://www.loom.com/share/c63df7856b9047d08456974e79166947
- grammaire: Oefen de grammaire van unité 3 in. Zorg dat je alles begrijpt en hermaak dan oefeningen.
-le, la, les, l'
-het werkwoord AVOIR
-Herhaal ook het werkwoord op -er (zie unité 2) en het werkwoord être (zie unité 1)
Je kan ook nog online oefenen:
https://www.symbaloo.com/mix/fransoefenen1
Frans unité 4
unité 4 situation 1:
https://www.loom.com/share/a4356f020fca4010b3438e86113bfb1c
Je kan ook wat oefenen met een liedje:
https://www.youtube.com/watch?v=MFk9YmJv-jc
Spelling:
Voor spelling thema 3 studeer je de onthoudwoorden. Doe dit door een dictee te laten afnemen. Markeer je moeilijke woorden in de lijst. Blijf deze woorden verder inoefenen.
Hier zijn enkele dictees + onlineoefeningen:
https://www.symbaloo.com/mix/webmixjufevelien-spell
Regelwoorden (werkwoorden in de tegenwoordige tijd en woorden met een weglatingsteken of apostrof) oefen je best door oefeningen opnieuw te maken. Dat kan in je boek door oefeningen af te dekken en opnieuw te maken + via online oefeningen.
Online oefeningen vind je op www.scoodleplay.be
+ via volgende link (3de lijn zijn oefeningen van thema 3) https://www.symbaloo.com/mix/webmixjufevelien-spel
Foto's en filmpjes:
Onze kettingreacties:
https://photos.app.goo.gl/WpEe9MH8acGLstzB8
Documenten
Agenda:https://photos.app.goo.gl/w5ddLWMAKGHoxJ5g9
FRANS:
Hulp bij unité 3 superdico: https://www.loom.com/share/c32d304f341341f18f4ae3b0904f261d
Oefenen AVOIR:
http://www.talenwijzer.com/avoir-tegenwoordige-tijd.html
http://www.talenwijzer.com/avoir-tegenwoordige-tijd-invuloefening.html
http://www.talenwijzer.com/avoir-au-preacutesent--exercices.html
http://www.zouaafsoft.be/5de%20leerjaar/HotPot/Un10oefB.htm
WERKWOORDEN OEFENEN:
https://www.computermeester.be/vervoeging-franse-werkwoorden-oefenen.htm
Oefenen à toi:
document om mee te oefenen:https://www.computermeester.be/vervoeging-franse-werkwoorden-oefenen.htm
Juf legt het uit:https://www.loom.com/share/c63df7856b9047d08456974e79166947
SPELLING:
spelling thema 3 les 5-6:
https://www.loom.com/share/0ac4a538c9b140059e30226cbee72d00
online-oefeningen:
https://www.computermeester.be/spelling-5de-leerjaar/week12_afspr31_01.htm
https://www.computermeester.be/spelling-5de-leerjaar/week12_afspr31_02.htm
Foto's en filmpjes:
lekker ritmisch: Klik hier voor het filmpje
planeten op schaal:https://photos.app.goo.gl/H1xVmHkKCreqBSz67
documenten
agenda:https://drive.google.com/file/d/1kNlQW5t3chUgGsahF0KLHC0fcprMhsQO/view?usp=sharing
Frans:
unité 3 situation :https://www.loom.com/share/8cc0f8afd39a430090da6aa05e658c5a
Unité 3 superdico: luidop lezen:https://www.loom.com/share/c294222afa7447069e0ab4adddd26a99
Taal:
W.O.
DOCUMENTEN
Agenda:
https://drive.google.com/file/d/1La408F8Of8qSyePwKD87IE4mZ8Ph__Cy/view?usp=sharing
SPELLING
Dictee inoefen thema 3 les 2:
https://www.symbaloo.com/mix/webmixjufevelien-spell
Zie bundel thema 3:https://drive.google.com/file/d/13nBitgsFlksfTz--9VlrN--STQJ2zG9n/view?usp=sharing
FRANS
Oefenen voor Frans unité 3 situation 1: (unité 3 op derde regel)
https://www.loom.com/share/f3dc9ad11ac14e61b90551c299d11f90
Link voor cahier:https://drive.google.com/file/d/1RbvLUpDQQTU77foTg8B_GWQxlaXMj90Q/view?usp=sharing
W.O.
Studeerfiche w.o. thema STEMKLASSEN:
https://drive.google.com/file/d/1j0wjP5lG94xYua9b_Ypm-chnjXv4ijCP/view?usp=sharing
Oefentoets:
https://docs.google.com/presentation/d/162qLopdomAHvG7rRsNdikUAC5J_EEoEdEnJruY53jpQ/edit?usp=sharing
Link voor themabundel (leeg)
https://drive.google.com/file/d/1AP_5O6L9pwNbmhW2Q9cfmBu4uKJ0iDgp/view?usp=sharing
Wil je nog wat online oefenen voor spelling thema 2? Open deze symboloo-pagina. Op de tweede rij staan allemaal links van thema 2. Ook de dictees van de juf zijn hier terug te vinden:
https://www.symbaloo.com/mix/webmixjufevelien-spell
De juf zet ook oefeningen klaar ophttp://www.scoodle.be
-Studeer al je woorden van unité 2 opnieuw goed in. (Schrijven + mondeling) Ken je de uitspraak niet meer? Hier vind je links met uitspraak van de juf: |
-Beluister de volgende teksten nog eens goed op de klasblog en lees ze zelf luidop: https://www.loom.com/share/ad87b6525eaa4ab4832e6087947ffc13?from_recorder=1 https://www.loom.com/share/8e17b85941b046e2b168999793d10d87 https://www.loom.com/share/45a26eea9ecb4b8684c6cf593cffacdd?from_recorder=1 |
-Oefen de werkwoorden op -er goed in. Studeer het eerst goed vanbuiten. Maak dan oefeningen opnieuw in je grammairemap door oplossingen af te dekken. |
-Oefen de ww. op –er nog eens in op de klasblog. Oefeningen op computermeester. Kies een werkwoord op -er dat je gaat oefenen. (Zelfs al heb je dat werkwoord nog niet geleerd, toch kan het lukken. (aller NIET) https://www.computermeester.be/vervoeging-franse-werkwoorden-oefenen.htm Kies een oefening en aan de slag! |
-Oefen op het maken van woordgroepen met il y a, c’est en ce sont. Maak hiervoor de oefeningen in je grammairemap opnieuw.
|
-Oefen het maken van deze woordgroepen nog eens in op de klasblog. https://docs.google.com/presentation/d/1arjrZGx-5lWTfMmt2NUwvJUXYgMJ4Z_HznnFxHCgyoQ/edit?usp=sharing |
-Oefen het lijstje met vragen en antwoorden (à toi). Op de klasblog staat nog wat hulp. |
Al deze hulpjes en nog meer websites vind je op mijn webmix (unité 2 is de tweede lijn)
FRANS:
Juf helpt bij de uitspraak van unité 2 superdico:
https://www.loom.com/share/87e38143f5f44fec80d4d1f3c219b587
Spelling:
Oefenen meervouden met s of 's: http://users.telenet.be/johan.hulsbosch/spelling/apostrof.htm
Oefeningen woorden met weglatingsteken (les 5)
https://www.computermeester.be/spelling-5de-leerjaar/week20_afspr46_01.htm
Rekenen:
Voor wie graag de online correctiesleutel van rekenboek B wil raadplegen. Deze kan je terugvinden via onderstaande link.
https://issuu.com/uitgeverijvanin/docs/rm5-ws-b-inner-cs-150dpi |
Halloweendagje.
Vrijdag voor de vakantie maakten we het nog lekker gezellig in de klas. De leerlingen gingen aan de slag met hoekewerk.
-Er werd gekookt (soep, cake en een heksendrankje)
Klik hier voor de foto's.
-Er werd versiering geknutseld voor in de klas.
-De kinderen lazen een griezelverhaal dat ze zelf nog moesten afmaken.
Lees hier één van de verhalen:
https://docs.google.com/document/d/1E1ciFdwNGNKVkqHyWKnDwbR6KhzaDjl706t2bg1U6lI/edit?usp=sharing
In de namiddag konden we afsluiten met een halloweenfilm 'Monster house'. De versiering en het eten maakten de namiddag af.
maandag 19 oktober:
Ons vertreklied:https://photos.app.goo.gl/6WskvUQNiBGzq6p27
We zijn vlotjes naar Zwalm vertrokken. Om 10.30 uur waren we al ter plaatse. We hebben ons dan meteen geïnstalleerd. Daarna kregen we een show over fysica en scheikunde. Met wat proefjes werd het verschil aangetoond.
's Middag kregen we een tomatensoep, rijst met kip en een ijsje als dessert.
Nadien vertrokken we op oriëntatiezoektocht. Met hoogtekaarten, oude kaarten,... moesten we onze weg zoeken en opdrachten oplossen.
https://photos.app.goo.gl/ryLZiiWkhqziRkhx7
https://photos.app.goo.gl/2CFD5muWa6rnKziUA
Na het avondeten doen nog een quiz met de hele klas..
dinsdag 20 oktober
Iedereen was nog stil toen de juffen wakker werden. Dat maakte ons meteen goedgezind. Na een stevig ontbijt gingen we aan de slag in twee groepen.
Groep 1 ging windmolens maken, groep 2 moest een ontwerp maken om op een T-shirt te printen.
Na het middageten, spaghetti, wisselden de groepen.
Tussendoor nemen we steeds wat tijd om buiten op het domein te spelen, briefjes te schrijven,...
https://photos.app.goo.gl/uKyDfAobPYg5f73Y6
https://photos.app.goo.gl/KZWU1E6ABWiiEKPi9
Vanavond komt de volksterrenwacht nog!
Wat mooi om al die sterrenbeelden te leren kennen aan de hemel. Wie dit graag thuis eens laat zien, kan de app installeren van "stellarium".
https://photos.app.goo.gl/VvcLbuRMjrWo3out5
https://photos.app.goo.gl/SGQYDdsV9KNehe826
woensdag 21 oktober
Goeiemorgen!!!https://photos.app.goo.gl/ThYmHsaj4GmHgbTWA
Vandaag maken we stuiterballen, terwijl een andere groep een ontwerp maakt voor een 3D-print te maken. Spannend! Dat wordt weer een topdag!
https://photos.app.goo.gl/RMtG3daBgqmPQwr96
Deze middag kregen we pasta met mozerella, spekjes, pijnpoompitten,... Lekker! Nadien nog lekker gespeeld in de tuin. In de namiddag maken de leerlingen een brug met bambox. Ze werken ook nog verder aan hun 3D-prints.
https://photos.app.goo.gl/YzURqbKwuFdzYPRT9
https://photos.app.goo.gl/pJMu3TXR8FMdKNU8A
donderdag 22 oktober
Vandaag hebben we nieuwe groepen gemaakt. Groep 1 deed arduino in de voormiddag. Dat is leren programmeren.
De andere groep werkte met makey makey. Dat is een programma waarbij je het het toetsenbord overneemt. Je verbindt geleiders met de pc. Hierdoor kan je computerspelletjes spelen met lepels, planten, aardappelen,... Nadien maakten ze ook nog een wandeling.
https://photos.app.goo.gl/LukAtNwSsERAVCkh8
https://photos.app.goo.gl/h5oSco5Ff1R1TeF2A
Nog wat sfeerbeelden van onze slotfuif:
https://photos.app.goo.gl/vMDJYbqfnupmhsUn8
vrijdag 23 oktober
foto's:
Vandaag speelden we spelletjes over het verkeer. We oefenden de verkeersborden in, de voorrangsregels,...Nadien moesten de lln. inloggen op www.deverkeerstoets.be. We leren elke maand nieuwe verkeersregels. In april doen we dan mee aan De GROTE VERKEERSTOETS. De kinderen kunnen hier thuis nog verder op oefenen.
Op het eind van de dag maakten we een verkeersbordenwandeling. Zo onderzochten we welke verkeersborden er in de schoolomgeving zijn. We kunnen later nog eens wandelen in een andere richting voor verder onderzoek.
https://photos.app.goo.gl/bpfPDob9kRdDYf986
Op vrijdag hebben onderzochten we het licht: Welke kleur heeft het licht?
Nadien schenen de kinderen met de zaklampen op verschillende materialen en maakten ze met zelfgekozen materialen een sfeerlamp. Deze nemen ze mee op openluchtklassen. Ze kunnen hun kamers hiermee gezellig maken + op de laatste avond een sfeervolle, kleurrijke eindfuif houden.
https://photos.app.goo.gl/QT5D4nGge56wCsRP9
REKENEN
Voor degene die thuis graag nog verder oefenen
kan je hier de correctiesleutel terugvinden.
Klik op de bollobo hieronder!
Gebruik dezelfde werkwijze als in de klas.
Zet een bolletje bij je foutjes en verbeter zelf de fout.
Op die manier leer je het meeste!
SUCCES!!
FRANS
Als je op onderstaande link klikt, vind je oefeningen voor Frans getallen tot 20 + voor de kleuren.
Er is ook een filmpje waarin de juf een tip geeft om de kleuren te studeren:
https://www.symbaloo.com/mix/fransoefenen1
Spelling
dictee thema 2 les 3 en 4: zie video's met dictees + oefeningen online:
https://www.symbaloo.com/mix/webmixjufevelien-spell
Documenten
agenda: https://drive.google.com/file/d/1VC-tqrB77yDvobpsW8np7qhkN4qUUiOm/view?usp=sharing
Wij gingen op onderzoek op de speelplaats.
We tekenden verschillende vierkanten en leerden zo
de verschillende oppervlaktematen kennen.
Wist je dat we met ongeveer 10 leerlingen in ons
vierkant van 1m² konden staan!
Documenten:
Agenda:
https://drive.google.com/file/d/1zF4oZrks_LTEr24jYd8yIItYAdVnyHj9/view?usp=sharing
Brief openluchtklassen:
https://drive.google.com/file/d/1dG4JmiWrspigy5aegkintgKZTi_0PN7m/view?usp=sharing
W.O.:
TOETS: Binnenkort is er een toets van thema 1 'Wie ben ik?. Hier nog een link naar interessante oefenwebsites:
https://www.symbaloo.com/mix/wooefenen
De volgende powerpoint kan je gebruiken als oefentoets na het studeren:
https://docs.google.com/presentation/d/1Mw1eRimHEnyCewhOCFUaRgOE3wtAGC0nhyPUdiA8DVo/edit?usp=sharing
Spelling:
In de volgende webmix vind je een ingesproken dictee van de juf van Thema 2 les 1en 2
https://www.symbaloo.com/mix/webmixjufevelien-spell
Taal:
Voor de toets van taalbeschouwing boek A staan oefeningen klaar op scoodle:
www.scoodle.be
Frans:
Studeertip Frans unité 2: Le materiel scolaire: https://www.loom.com/share/ccfe1f7a506c406a9a8e30855c231007
Foto's:
Donderdag hadden we weer een groepscontract. Tussen serieuze taken door waren er ontspannende sport- en leestussendoortjes:https://photos.app.goo.gl/pSy6w5CqvxuiydkF9
Woensdag leerden we programmeren:
Op 30 september hadden we een sessie van digitale wolven. We leerden een robot programmeren. Hier zijn wat FOTO'shttps://photos.app.goo.gl/WeQ2QLbbQtfu7xzNA
Documenten:
Agenda:https://drive.google.com/file/d/1A0wbL-r0vO1nIzxRKub8eht9Mrv2vTHW/view?usp=sharing
Frans:
Deze week is er een toets van Frans unité 1. Hiervoor moet je het volgende studeren:
Woorden cahier p. 8-10.
Al deze woorden mondeling en schriftelijk kunnen.
De woorden met een * alleen mondeling.
grammaire: zie map grammaire unité 1:
-être
-de persoonlijke voornaamwoorden.
-het werkwoord s’appeler.
être:
-http://www.zouaafsoft.be/5de%20leerjaar/HotPot/Un7cNF.htm
https://fog.ccsf.edu/~creitan/q1etre.htm
http://onparlefrancais.weebly.com/theorie-le-verbe-ecirctre---het-werkwoord-zijn.html
S’appeler:
http://blogimages.bloggen.be/oefenenegon/attach/210529.htm
mondeling:
-livre p. 12: de zinnen in de groene kaders luidop lezen. Dek de Nederlandse tekst af. Versta je de zinnen? (Omgekeerd moet je dit niet kunnen. Dat is vaak nog te moeilijk.)
-Al de oef. Van à toi in je livre nog eens opnieuw maken. Dit zijn gesprekjes die je per twee kan oefenen. (HIervoor kleeft er ook een extra hulpblaadje in je cahier!
-Oefen de getallen van 1 tot 12 door elkaar. Je kan dobbelstenen werpen en de getallen luidop zeggen of speel eens een spelletje met de kaarten en zeg de getallen luidop.
W.O.:
TOETS: Binnenkort is er een toets van thema 1 'Wie ben ik?. Hier nog een link naar interessante oefenwebsites:
https://www.symbaloo.com/mix/wooefenen
De volgende powerpoint kan je gebruiken als oefentoets na het studeren:
https://docs.google.com/presentation/d/1Mw1eRimHEnyCewhOCFUaRgOE3wtAGC0nhyPUdiA8DVo/edit?usp=sharing
De voorbije week maakten de leerlingen powerpoints over de tijdslijn. Hier kan je ons werk eens bekijken:
middeleeuwen:https://docs.google.com/presentation/d/144A8DudHa5Z4a7EF1tgHiqYzOp6helcB6mhpcz9Ou4o/edit?usp=sharing
Tijd van nu:https://docs.google.com/presentation/d/1Q0tCsOspS7teu16xAAWc8pDYgQn66EgVMAEzmrkf3pw/edit?usp=sharing
nieuwe tijden:https://docs.google.com/presentation/d/14yLPESeE-h6kjjvKYTUTVRRrNJszvUWTmGoWrwENLYE/edit?usp=sharing
prehistorie deel 1:https://docs.google.com/presentation/d/1CURWsKfXsUcJOYBce4zDaHmUWLrLUW5jNy-R4UZgXnA/edit?usp=sharing
prehistorie deel 2:https://docs.google.com/presentation/d/1KzkfVvSAWjP_qL9NMCFWwzzaxEB19qRk3zEc64cQEM/editusp=sharing
Oudheid:https://docs.google.com/presentation/d/18vTdao7ttjIosmD0I4wEjKUr9ZhUaDJ4h0mhG83adVo/edit?usp=sharing
Spelling:
TAAL:
Foto's:
Op maandag 21 september leerden we over cartoons. We hebben er ook zelf ontworpen. Hier enkele voorbeelden:https://photos.app.goo.gl/wGbj77ueB9EBRtMw8
Op dinsdag 22 september hebben we op school tijdens de middag een loop gehouden met de lagere school. We gingen na hoeveel kilometers we met de school bij elkaar konden lopen. Wij liepen SAMEN 224, 8 km. Dat is van Bierbeek tot Amsterdam. Straf gedaan!
Documenten:
Agenda:https://drive.google.com/file/d/1NzsUtM9Ab0Y5l_CQ3gUKz-NylXWeujUT/view?usp=sharing
Frans:
Juf helpt met unité 1 superdico: https://www.loom.com/share/ba60008a0d764785aad9a4738b65f617
Juf hept met de leestaak:https://www.loom.com/share/3cd58bd8f72c482e9f7d7af70b4afcda
w.o.:
Studeertip de identiteitspapieren:
Studeertip:
Deel 1: De teksten studeren:
In de teksten is een deel gemarkeerd. Je moet over het gemarkeerde kunnen vertellen of schrijven, zonder te kijken. Hoe kan je dit oefenen?
-Herlees eerst de teksten eens.
-Kijk nu naar de gemarkeerde woorden of kijk naar het schema. Probeer met die woorden te vertellen wat in de tekst staat.
-Als dat lukt, probeer dan over de gemarkeerde woorden te praten/schrijven zonder naar die woorden te kijken.
-Kijk eens na? Heb je over al de woorden iets gezegd/geschreven.
-Niet? probeer opnieuw tot het lukt zonder te kijken.
Deel 2: vragen studeren:
-Dek ook alle antwoorden op de vragen af. Probeer ze opnieuw te beantwoorden.
-Zet eventueel met potlood aan de vragen die je moeilijk vindt, probeer die nadien nog een keer.
De tijdslijn: Wij maakten powerpoints. Foto's:https://photos.app.goo.gl/ikZy64tq25gX7PaD7
Spelling:
Juf dicteert thema 1 les 6: https://www.loom.com/share/3850895b8c88422c8c3daee6166b025f
spelling thema 1: studeertip:
-Als je na elke inoefening van een les je moeilijke woorden markeerde dan hoef je alleen deze woorden weer in te oefenen.
-Je kan je eigen moeilijke woorden inspreken met een tablet of gsm en dan een zelfdictee doen.
-Je kan ook oefeningen online maken (Dat is vooral interessant voor regelwoorden. Voor onthoudwoorden is het best om ze ook te schrijen.)
-Je kan ook terug luisteren naar de vorige dictees die de juf heeft ingesproken en dit nogmaals schrijven. (zie voorbije weken.)
Oefeningen van spelling thema 1: http://www.scoodle.be (wachtwoord in agenda!)
Oefeningen op het internet:https://www.symbaloo.com/home/mix/13ePBjPJ3S
Spelling:
Juf dicteert thema 1 les 3 :https://www.loom.com/share/3e52b5ddfa474ba9aec415ebd909890a
Oefeningen:
https://www.symbaloo.com/mix/webmixjufevelien-spell
Frans:
Juf helpt bij de uitspraak van unité 1 situation 2:
https://www.loom.com/share/928b6b4d1bad43ef96a8142274e8e0f0
Oefeningen getallen tot 12:
https://www.symbaloo.com/mix/fransoefenen1
W.O.:
documenten:
Agenda:
https://drive.google.com/file/d/1-cdPbh09UW2F6AxbGsRe4sj0Q2pcPu13/view?usp=sharing
w.o.
Websites om provincies en hoofdsteden te oefenen:
https://www.symbaloo.com/mix/wooefenen
SPELLING
Dictee thema 1 les 2 extra oefeningen:https://www.symbaloo.com/mix/webmixjufevelien-spell
Dictee thema 1 les 2: juf dicteert:https://www.loom.com/share/731bed666f6c4e76b7a01f61f4708c6b
FRANS
Studeertips voor Frans 's appeler
https://www.loom.com/share/f522480bf1d64cb498160bfb515f8a5d
unité 1 situation 1 studeertip:
https://www.loom.com/share/ad280f81c47343d7bd7a689c7b3e62de
Nog wat oefeningen:
Wekelijks worden er handige documenten, websites, tips,... online geplaatst.
Documenten
Agenda:https://drive.google.com/file/d/1NzsUtM9Ab0Y5l_CQ3gUKz-NylXWeujUT/view?usp=sharing
Deze week gingen enkele brieven mee naar huis.
Brieven die iedereen moet invullen en terug indienen: informatiefiche + bevestiging inschrijving
Thuis bewaren: brief zwembeurten, afwezigheidsattesten, medicatiefiche (als het ooit nodig is in te vullen)
In agenda kleven: lessenrooster, brief zwembeurten.
Mailadres van de juf: evelien_tonnet@vrijeschoolbierbeek.be
Frans
Liedjes uit de klas:
Salut:https://www.youtube.com/watch?v=i7tJSTCI-L8&list=RDi7tJSTCI-L8&start_radio=1&t=32
Bonjour mes amis:https://www.youtube.com/watch?v=NXkJ88ygPY0
TAAK VOOR HET WEEKEND/ Uitspraken oefenen (juf doet het eens voor):https://www.loom.com/share/f1fd13b4176544e3bfdf30f29321f2d7
Taal :
correctiesleutel taal thema 1:https://photos.app.goo.gl/97cNzHYvaPjhiXJw8
spelling:
correctiesleutel thema 1:https://photos.app.goo.gl/k2hKU32DcBHLwhqm9
W.O.:
Opzoeken in atlas:https://www.loom.com/share/1c5d35f9465a4ae49d1d540e66d7f4fe
Het is spannend geweest...nooit hebben we met zo een vreemd gevoel naar 1 september uitgekeken. Hoe zouden we starten? Wat mag wel en wat niet? De juffen zijn nu toch blij dat we jullie mogen verwelkomen. We gaan er een leuke dag van maken!
Spijtig genoeg kunnen we de ouders niet LIVE ontvangen om het schooljaar op te starten. De infoavond van vrijdag zal vervangen woorden. Op vrijdag lanceren we op deze blog informatie via film en powerpoint om jullie door de afspraken van het nieuwe schooljaar te loodsen. Hopelijk zien we mekaar snel in levende lijve!
Hallo,
Spijtig genoeg kunnen we jullie niet LIVE ontvangen om het schooljaar op te starten. Daarom hebben we filmpjes gemaakt om jullie door de afspraken van het nieuwe schooljaar te loodsen. Hopelijk zien we mekaar snel in levende lijve!
Juf Evelien overloopt de klasafspraken, lessenrooster,...:
https://www.loom.com/share/c77e3ec884b74eb8b772f59cf5bef2a1
Juf Liese bespreekt rekenafspraken:
Klik hier!
Hier nog wat algemene schoolafspraken:
-In de video werd vermeld dat de scholenveldloop zou doorgaan, maar dit is toch afgelast.
- Dit jaar zal de huiswerkklas jammer genoeg niet kunnen doorgaan.
- warme maaltijden: Door de strenge maatregelen, kunnen wij organisatorisch niet de veiligheid garanderen indien we warme maaltijden zouden aanbieden. Hierdoor zullen er al zeker tot aan de herfstvakantie geen warme maaltijden aangeboden worden.
- aankomen op school: Ouders worden niet toegelaten de school te betreden. Hierdoor zullen de kinderen
‘s morgens onderaan de Kinderberg afgezet worden. De kinderen gaan zelfstandig naar de speelplaats.
- vertrekken naar huis: Net als op het einde van vorig schooljaar, zullen de ouders in zones aan de straatkant, hun kinderen opwachten. Deze zones zijn aangegeven met bordjes die ophangen. De kinderen zullen klas per klas naar buiten komen, waarna de kinderen waarvan de ouders al klaar staan, naar hun ouders kunnen gaan. Kinderen waarvan de ouders er nog niet zijn, gaan verder door naar de naschoolse opvang op de speelplaats. Om een te grote toeloop aan de straatkant te vermijden, komen de kleuters al om 15.50 uur naar buiten, de lagere school pas om 16 uur.
-avondopvang:Ouders die niet op tijd zijn, wachten tot alle klassen buiten zijn om hun kind op te halen op de speelplaats. Ouders die hun kinderen in de naschoolse opvang komen halen, gaan binnen via het groene poortje, waarna ze in een ‘rotatiezone’ terecht komen. Met pijlen wordt de staprichting aangeduid en met nadars wordt het einde van de zone aangegeven. Gelieve deze richting strikt aan te houden en ook de afstand tegenover andere volwassenen te bewaren.
- hygiëne: Ouders zijn verplicht om een mondmasker te dragen bij het ophalen/brengen van hun kinderen. Er wordt ook gevraagd om zoveel mogelijk de afstand te bewaren bij het kruisen van andere volwassenen. De kinderen moeten hun handen wassen of ontsmetten bij het betreden van de school. Hiervoor zal een handgeldispenser aan het groene poortje staan. Kinderen die naar de voorschoolse opvang komen, wassen hun handen bij het binnen komen. Overigens zijn de kinderen verplicht om hun handen te wassen bij het binnen komen in de klas, na toiletbezoek, voor de maaltijden, voor het verlaten van de school en na het hoesten, snuiten of niezen. Mondmaskers zijn niet verplicht voor kinderen. De leerkrachten van de lagere school zullen wel een mondmasker dragen indien de afstand niet bewaard kan worden.
- speeltijden: De speeltijden kunnen weer net als vroeger georganiseerd worden. Dit betekent dat alle klassen tegelijkertijd buiten kunnen spelen.
- ouders op school: Ouders worden niet toegelaten in de school. Oudergesprekken zullen wel op school doorgaan, maar met het inachtnemen van het bewaren van afstand, het dragen van een mondmasker en het ontsmetten van de handen.
- traktaties verjaardagen: Dit schooljaar zullen we geen traktaties van thuis toelaten op school. De verjaardagen worden wel uitbundig in de klas gevierd en wanneer we op het einde van de maand zingen voor de jarigen, zal de hele school getrakteerd worden op wat lekkers.
- buitenschoolse activiteiten :Zo lang we ons in code geel bevinden, kunnen buitenschoolse activiteiten weer door gaan. Indien we naar code oranje of rood gaan, zullen we deze activiteiten moeten herbekijken. We houden jullie op de hoogte wanneer er veranderingen plaats vinden.
- fietsenstalling: Net als op het einde van vorig schooljaar zullen de fietsen per klas gezet worden. Het zesde leerjaar zet zijn fietsen aan de straatkant, de kleuters, het eerste en het vijfde leerjaar plaatst de fietsen op de berg en het tweede, derde en vierde leerjaar parkeert in de fietsenstalling.
- wat bij ziekte? Zieke kinderen en zieke personeelsleden blijven thuis. Ouders van kinderen die ziek worden op school worden meteen gecontacteerd om hen af te halen. Leerlingen met COVID-symptomen worden meteen uit de klas gehaald en in een apart lokaal in quarantaine geplaatst tot de ouders hen opgehaald hebben.
Maximum 4 zelfgeschreven briefjes voor een maximum van 3 opeenvolgende dagen.
-Zwemmen: Wie niet mee mag gaan zwemmen heeft een geschreven briefje nodig.
Zoeken
Data
SCHOOLJAAR 2020-2021
VRIJE DAGEN, VAKANTIES en STUDIEDAGEN
woensdag 23 september (studiedag)
maandag 5 oktober (vrije dag)
maandag 2 november tot vrijdag 6 november (herfstvakantie)
woensdag 11 november (Wapenstilstand)
maandag 21 december tot vrijdag 1 januari (Kerstvakantie)
vrijdag 5 februari (studiedag)
maandag 8 februari (vrije dag)
maandag 15 februari tot vrijdag 19 februari (krokusvakantie)
maandag 5 april tot vrijdag 16 april (Paasvakantie)
woensdag 12 mei (studiedag)
donderdag 13 mei (Hemelvaart)
vrijdag 14 mei (brugdag)
maandag 24 mei (Pinkstermaandag)
woensdag 30 juni (zomervakantie vanaf 12 uur)
FEESTEN
eetfeest zondag 18 oktober
lichtjeswandeling vrijdag 13 november
kinderfuif
schoolfeest
Contact
Vrije Basisschool 'De Kinderberg'
Bergstraat 18 - 3360 Bierbeek
directie@vrijeschoolbierbeek.be
Ondernemingsnummer: 0443.268.323