Een warme school
Van je eigen school zeggen dat het een hartelijke school is, is moeilijk.
Daarom citeren we graag uit twee doorlichtingsverslagen...
- Uit het doorlichtingsverslag van 2008
...‘De visie van de school beklemtoont een positieve benadering van elk kind en dit is in het handelen en spreken van ieder teamlid merkbaar. Dat verklaart wellicht de grote inzet en het welbevinden van het schoolteam en het positieve leer– en leefklimaat bij de leerlingen.’...
...‘In de hele school gaan leerkrachten respectvol met kinderen om en is er een grote verbondenheid met de leerlingen, de ouders en de plaatselijke gemeenschap, wat een sfeer van hartelijkheid en vertrouwen creëert.’...
- Uit het doorlichtingsverslag van 2012
... 'Het schoolteam heeft een eigen optimistische visie ontwikkeld inzake de sociale en emotionele ontwikkeling. Het pedagogisch project van de school stipuleert dat een school een plaats is waar iedereen zich goed voelt, de kinderen, het schoolteam en de ouders. Het pedagogisch team heeft aandacht voor elk individu en respecteert de eigenheid van elk kind in een warmmenselijke leer- en ervaringsomgeving. Het schoolteam wil werken aan het welzijn van de kleuters en van de leerlingen door de totale ontwikkeling een centrale plaats toe te kennen en door kwaliteitsvol onderwijs aan te bieden. Deze zienswijze veronderstelt een harmonisch evenwicht voor cognitieve, voor sociaal affectieve en sociaal emotionele componenten.
Het schoolteam wil een klimaat scheppen van samenhorigheid, door samen te werken, door kinderen te stimuleren elkaar te helpen, door naar elkaar te luisteren, door de kinderen attent te maken voor de gevoelens, de noden en de problemen van de anderen'...
- Uit het doorlichtingsverslag van 2019
...'De leraren creëren een warm, positief en stimulerend leer- en leefklimaat. Ze motiveren, ondersteunen en waarderen de leerlingen. Ze gaan vaak met hen in interactie waarbij de warme sfeer bijdraagt tot de groei en het competentiegevoel van de leerlingen.
In toenemende mate houden de leerkrachten rekening met de inbreng, talenten of leervragen van de leerlingen.
De leraren geven geregeld ontwikkelingsgerichte feedback, waarbij ze vertrekken vanuit de doelen en de leerervaringen van de leerlingen. De feedback is zowel op het product als op het proces gericht. De feedback is duidelijk, constructief en gedoseerd en vindt plaats in een klimaat van veiligheid en vertrouwen.'
Zoeken
Data
SCHOOLJAAR 2022-2023
VRIJE DAGEN, VAKANTIES en STUDIEDAGEN
23/09: pedagogische studiedag
3/10: facultatieve verlofdag
31/10 tot 4/11: herfstvakantie
11/11: wapenstilstand
26/12 tot 6/01: kerstvakantie
30/01: facultatieve verlofdag
20/02 tot 24/02: krokusvakantie
15/03: pedagogische studiedag
3/04 tot 14/04: paasvakantie
17/05: pedagogische studiedag
18/05 tot 19/05: OHHemelvaart
29/05: pinkstermaandag
30/06: school tot 12 uur
FEESTEN
eetfeest zondag 9 oktober
lichtjeswandeling 25 november
kinderfuif 3 maart
schoolfeest 3 juni
TE ONTHOUDEN DATA
2/09: info-avond lagere school
5/10: dag van de leerkracht
17/10 tot 21/10: L5 Stemklassen
10/11: info-avond Cyberpesten
15/02: kijkdag nieuwe leerlingen (van 9 uur tot 12 uur)
1/03 tot 3/03: L3 boerderijklassen
09/03: kijkdag nieuwe leerlingen (van 14 uur tot 17.30 uur)
Contact
Vrije Basisschool 'De Kinderberg'
Bergstraat 18 - 3360 Bierbeek
directie@vrijeschoolbierbeek.be
Ondernemingsnummer: 0443.268.323
Instellingsnummer: 12468